open Wij zijn geopend      tel   073 - 888 1770
Enkele jaren geleden heeft Google de belangrijke stap gezet om van product zoeklijsten een volledig betaald product te maken. Shopping campagnes, zoals ze nu worden genoemd, hebben sindsdien een steeds groter aandeel van de zoek budgetten voor winkels opgeleverd.

Meer recentelijk heeft Google echter organische zoekresultaten uitgebreid met productvermeldingen. Op donderdag kondigde het bedrijf de officiële uitrol aan van ‘populaire proudcten’ voor kleding, schoenen en andere vergelijkbare producten in mobiele resultaten.

Het jaar is bijna voorbij en dus is het weer tijd voor lijstjes. Google maakt elk jaar een overzicht van de meest populaire zoektermen per land, dus ook voor Nederland.

De nieuwste update van Google's algoritme ('BERT' genaamd) wordt nu ook in de Nederlandse taal uitgerold. Dat betekent dat de zoekmachine je zoekopdrachten nog beter kan begrijpen en je relevantere resulaten kan laten zien. 'BERT' is vooral ontwikkeld om de intentie van een vraag beter te kunnen begrijpen. 

Google test momenteel een nieuwe advertentie-extensie voor zijn tekstadvertenties, de zogenaamde 'Lead-extensie'. Met deze extensie is het mogelijk om direct vanuit de adverentie een lead te ontvangen.

Google gaat in de komende dagen het ontwerp van zijn mobiele zoekpagina aanpassen. De update heeft impact op zowel de weergave van betaalde- als organische zoekresulteten.

 
checked Ruim 10 jaar ervaring   checked Officieel Google Partner   checked Duidelijke rapportages   checked Transparante kostenstructuur