closed Momenteel gesloten     mail  info@seogi.nl
Het zwarte Advertentie-label dat Google al enkele maanden test, is niet alleen live voor de mobiele resultaten, maar nu ook voor desktop resultaten. Het vervangt het groene omlijnde label dat Google in 2017 introduceerde. Het label verschijnt nu bovenaan de advertentie, samen met de zichtbare URL ook in zwarte tekst - voor het eerst boven de advertentiekop.

Voorafgaand aan deze update verschenen de sitenaam en URL in groene tekst onder de titel. Google heeft ook de grijze lijn onder de organische titels en advertentiekoppen verwijderd, zodat elke kaart meer op een eenheid lijkt.

Hopelijk zullen gebruikers aan dit ontwerp gaan wennen, nadat ze het enkele maanden op mobiel hebben gezien. Maar zoals bij elke wijziging van de gebruikersinterface in Google Zoeken, zal er nu waarschijnlijk ook weer genoeg weerstand zijn. De betaalde en niet-betaalde resultaten zijn namelijk nog lastiger van elkaar te onderscheiden en daar zal niet iedereen blij mee zijn.

serp oud nieuw
Links de oude en rechts de nieuwe interface van Google Zoeken op desktop.
 
checked Ruim 10 jaar ervaring   checked Officieel Google Partner   checked Duidelijke rapportages   checked Transparante kostenstructuur