open Wij zijn geopend      tel   073 - 888 1770
Enkele jaren geleden heeft Google de belangrijke stap gezet om van product zoeklijsten een volledig betaald product te maken. Shopping campagnes, zoals ze nu worden genoemd, hebben sindsdien een steeds groter aandeel van de zoek budgetten voor winkels opgeleverd.

Meer recentelijk heeft Google echter organische zoekresultaten uitgebreid met productvermeldingen. Op donderdag kondigde het bedrijf de officiële uitrol aan van ‘populaire proudcten’ voor kleding, schoenen en andere vergelijkbare producten in mobiele resultaten.

organic shoppingOrganische productvermeldingen
Google experimenteert met manieren om productvermeldingen weer te geven in organische zoekresultaten, waaronder ‘populaire producten’, die nu al enkele maanden te zien is. De populaire producten van verkopers worden geïdentificeerd om ze op één plek te tonen, zodat gebruikers kunnen filteren op stijl, categorie en maat.

Google blijft verbeteren
Door steeds meer concurrentie van Amazon en andere marktplaatsen en sociale platforms, blijft Google bezig om zoekervaring van producten te verbeteren. Afgelopen voorjaar stelde Google het Merchant Center open voor alle retailers, ongeacht of ze Shopping-campagnes voeren. Elke retailer kan zijn feed indienen bij Google om zijn producten in aanmerking te laten komen voor zoekresultaten.
 
checked Ruim 10 jaar ervaring   checked Officieel Google Partner   checked Duidelijke rapportages   checked Transparante kostenstructuur