open Wij zijn geopend      tel   073 - 888 1770
Eerder deze maand kondigde Google officieel aan dat er advertenties naar Google Discover zouden komen. Als onderdeel daarvan gaf Google een voorbeeld van nieuwe Google Discovery-advertenties voor de Android- en iOS-feed, evenals voor Gmail en YouTube. Deze advertenties zijn nu over de hele wereld beschikbaar.

Update 5 mei 2020: Vanaf nu wereldwijd beschikbaar, dus ook in Nederland!
In de strijd tegen marktplaatsen als Amazon en om retailers te helpen in deze moeilijke tijd, gaat Google gratis Google Shopping vermeldingen mogelijk maken. De wijziging is echter permanent en maakt deel uit van een lange termijn visie van het bedrijf.

Sinds enkele dagen ontvangen we meerdere verontrustende telefoontjes van klanten dat Google hun bedrijf als “Tijdelijk gesloten” heeft gemarkeerd, terwijl ze helemaal niet gesloten zijn. Wat is er aan de hand en hoe los ik dit op?

Het corona virus heeft er voor gezorgd dat het zoekgedrag van de consument alle kanten opgaat, de grootste veranderingen zijn vooral opvallend in sectoren als levensmiddelen, productiviteit tools, restaurants en hotels.

Er wordt op dit moment enorm veel gezocht naar onderwerpen die gericht zijn op het ‘overleven van de quarantaine’. We zoeken namelijk vooral veel naar levensmiddelen (eten, wasmiddel, shampoo).

Het zwarte Advertentie-label dat Google al enkele maanden test, is niet alleen live voor de mobiele resultaten, maar nu ook voor desktop resultaten. Het vervangt het groene omlijnde label dat Google in 2017 introduceerde. Het label verschijnt nu bovenaan de advertentie, samen met de zichtbare URL ook in zwarte tekst - voor het eerst boven de advertentiekop.

 
checked Ruim 10 jaar ervaring   checked Officieel Google Partner   checked Duidelijke rapportages   checked Transparante kostenstructuur