closed Momenteel gesloten     mail  info@seogi.nl

Sinds enkele dagen ontvangen we meerdere verontrustende telefoontjes van klanten dat Google hun bedrijf als “Tijdelijk gesloten” heeft gemarkeerd, terwijl ze helemaal niet gesloten zijn. Wat is er aan de hand en hoe los ik dit op?

Het corona virus heeft er voor gezorgd dat het zoekgedrag van de consument alle kanten opgaat, de grootste veranderingen zijn vooral opvallend in sectoren als levensmiddelen, productiviteit tools, restaurants en hotels.

Er wordt op dit moment enorm veel gezocht naar onderwerpen die gericht zijn op het ‘overleven van de quarantaine’. We zoeken namelijk vooral veel naar levensmiddelen (eten, wasmiddel, shampoo).

Het zwarte Advertentie-label dat Google al enkele maanden test, is niet alleen live voor de mobiele resultaten, maar nu ook voor desktop resultaten. Het vervangt het groene omlijnde label dat Google in 2017 introduceerde. Het label verschijnt nu bovenaan de advertentie, samen met de zichtbare URL ook in zwarte tekst - voor het eerst boven de advertentiekop.

Enkele jaren geleden heeft Google de belangrijke stap gezet om van product zoeklijsten een volledig betaald product te maken. Shopping campagnes, zoals ze nu worden genoemd, hebben sindsdien een steeds groter aandeel van de zoek budgetten voor winkels opgeleverd.

Meer recentelijk heeft Google echter organische zoekresultaten uitgebreid met productvermeldingen. Op donderdag kondigde het bedrijf de officiële uitrol aan van ‘populaire proudcten’ voor kleding, schoenen en andere vergelijkbare producten in mobiele resultaten.

Het jaar is bijna voorbij en dus is het weer tijd voor lijstjes. Google maakt elk jaar een overzicht van de meest populaire zoektermen per land, dus ook voor Nederland.

 
checked Ruim 10 jaar ervaring   checked Officieel Google Partner   checked Duidelijke rapportages   checked Transparante kostenstructuur