closed Momenteel gesloten     mail  info@seogi.nl
Het zwarte Advertentie-label dat Google al enkele maanden test, is niet alleen live voor de mobiele resultaten, maar nu ook voor desktop resultaten. Het vervangt het groene omlijnde label dat Google in 2017 introduceerde. Het label verschijnt nu bovenaan de advertentie, samen met de zichtbare URL ook in zwarte tekst - voor het eerst boven de advertentiekop.

Enkele jaren geleden heeft Google de belangrijke stap gezet om van product zoeklijsten een volledig betaald product te maken. Shopping campagnes, zoals ze nu worden genoemd, hebben sindsdien een steeds groter aandeel van de zoek budgetten voor winkels opgeleverd.

Meer recentelijk heeft Google echter organische zoekresultaten uitgebreid met productvermeldingen. Op donderdag kondigde het bedrijf de officiële uitrol aan van ‘populaire proudcten’ voor kleding, schoenen en andere vergelijkbare producten in mobiele resultaten.

Het jaar is bijna voorbij en dus is het weer tijd voor lijstjes. Google maakt elk jaar een overzicht van de meest populaire zoektermen per land, dus ook voor Nederland.

De nieuwste update van Google's algoritme ('BERT' genaamd) wordt nu ook in de Nederlandse taal uitgerold. Dat betekent dat de zoekmachine je zoekopdrachten nog beter kan begrijpen en je relevantere resulaten kan laten zien. 'BERT' is vooral ontwikkeld om de intentie van een vraag beter te kunnen begrijpen. 

Google test momenteel een nieuwe advertentie-extensie voor zijn tekstadvertenties, de zogenaamde 'Lead-extensie'. Met deze extensie is het mogelijk om direct vanuit de adverentie een lead te ontvangen.

 
checked Ruim 10 jaar ervaring   checked Officieel Google Partner   checked Duidelijke rapportages   checked Transparante kostenstructuur